רשלנות רפואית בטיפולי שורש

טיפול שורש, הינו אחד מהטיפולים השכיחים ברפואת השיניים. המטרה של טיפול השורש, הינו לשמר את השן מפני זיהום נוסף, לאחר  שמדובר בזיהום בתעלת השורש.  עששת היא זו שגורמת לשיניים להזדהם ולהגיע למצב של טיפול שורש. ישנם רופאי שיניים המתמחים בטיפולי שורש ולכן, כדאי להגיע אליהם, על מנת שלו תיגרם רשלנות רפואית בטיפול שורש לקוי. רופאים המתמחים עם טיפול שורש, יודעים לאבחן בעיות בשן לפני הטיפול, כגון בדיקות של מוך השן, בדיקות פיזיולוגיות של הפה והבלוטות וצילומי רנטגן בזוויות שונות. בדרך בטוחה זו, הרופא, יכול להחליט על הטיפול הנדרש בצורה מושכלת ומקצועית יותר.

כיצד מתבצע טיפול שורש נכון?

 רופא השיניים שמבצע טיפול שורש, מבצע אותו תוך הגעה אל מוך השן. הרופא קודח בשן מסלק את השורש, מבצע חיטוי יסודי של תעלות השורשים ומסלק את שאריות החיידקים והחומר האורגני.  בסוף תהליך זה, השן נאטמת באמצעות סתימה בחומר מילוי על מנת שלא תהיינה דליפות וזיהומים. סתימה זו, מתחלפת בסתימה קבועה לאחר כמה ימים. אם החיטוי, בוצע ברשלנות, ייתכן ויהיה זיהום שיגרום לכאבים ולצורך בחידוש טיפול שורש. ישנם מקרים מובהקים ומוכרים של רשלנות רפואית בטיפולי שורש, למשל אם הקידוח בשן היה עמוק מדי וגרם לשן סדק.

למי פונים בדבר רשלנות בטיפול שורש?

על מנת להגיש תביעה נגד רופא שיניים אשר גרם נזק למטופל בגלל רשלנות רפואית בטיפול שורש רשלניים, יש למצוא עורך דין, המתמחה ברשלנות רפואית, הקשורה לתחום המשפטי של דיני נזיקין. ישנם עורכי דין המתמחים ברשלנות הרפואית בתחומים הרפואיים השונים, כך שניתן למצוא עו"ד התמחה בתביעות של רשלנות רפואית נגד רופאי שיניים, כאשר יש לו ידע מקיף בתחום זה. על מנת להוכיח את הרשלנות הרפואית של רופא השיניים, יש להוכיח את הקשר הסיבתי לרשלנות. יש לאסוף בדיקות וחוות דעת של רופאים, המרים על החמרה במצב הבריאותי של התובע, הקשר בין טיפול השורש למצבו הבריאותי לאח הטיפול, כך שהשופט, יוכל להצדיק את התביעה ולפסוק בהתאם את הפיצויים המגיעים למטופל. רוב הרופאים, מבוטחים בביטוח בגין רשלנות רפואית, כך שיוכלו לממן עורך דין מטעמם.

גלילה לראש העמוד

הגיע הזמן לחפש את הצדק - הורים יקרים אנו כאן לתמוך בכם - בתביעה כנגד המוהל המסוכן ״הרב משה דרעי״ בעקבות הסיפור שנחשף בחדשות 13 , במידה וילדיכם נפגע מהרב הינכם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטופס המצורף